LSRG Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury będzie miała nowy wóz

W czwartek (27.02) w BIP Spółki „Warmia i Mazury” Sp. z o.o. opublikowane zostało ogłoszenie o zamówieniu publicznym, którego przedmiotem jest Dostawa fabrycznie nowego lotniskowego wozu ratowniczo-gaśniczego 6×6 wraz z wyposażeniem. Samochód ma trafić na wyposażenie Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach.

Jak wynika z opisu przedmiotu zamówienia, pod zabudowę posłuży podwozie wyposażone w silnik wysokoprężny, czterosuwowy o mocy max. co najmniej 700 KM, który spełnia normę emisji spalin EURO 6, a także napęd na trzy osie, przy czym oś przednia i tylna skrętne oraz dwudrzwiową, czteroosobową kabinę, typową dla lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych.

Nowy pojazd będzie posiadał zbiornik na wodę o pojemności co najmniej 12 tys. litrów, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 1440 litrów oraz autopompę dwuzakresową o wydajności min. 9000 l/min przy ciśnieniu 10 bar, oraz min. 200 l/min przy ciśnieniu 40 bar. W skład układu wodno-pianowego wejdą również: umieszczony na dachu monitor główny ze zmienną wydajnością niska/wysoka (wysoka min. 6 tys. l/min przy 10 bar, niska min. 3 tys. l/min. przy 10 bar), który będzie podawał zwarte i rozproszone wodno-pianowe prądy gaśnicze; monitor przedni znajdujący się przed kabiną wozu typu wodno-pianowo/proszkowego o wydajności: min. 2500 l/min przy min. 10 bar + 8 kg/s proszku; zwijadło z wysokociśnieniową, wodno-pianową linią szybkiego natarcia o długości 60 metrów i prądownicą o wydajności 200 l/min., zwijadło z niskociśnieniową linią szybkiego natarcia o długości 30 metrów i prądownicą o wydajności 200 l/min, a także system zabezpieczenia podwozia, w którego skład wchodzą co najmniej 3 dysze przednie  + 3 dysze podwoziowe umieszczone wzdłuż osi pojazdu.

Zamawiający, chce również wyposażyć pojazd w system sprężonej piany gaśniczej – CAFS. Sprężona piana gaśnicza miałaby być podawana z monitora głównego. Na wyposażeniu znajdzie się też 250 kg agregat proszkowy z linią szybkiego natarcia i monitorem proszkowym, który będzie zintegrowany z monitorem przednim, a także pneumatycznie rozkładany maszt oświetleniowy z najaśnicami LED lub ksenonowymi koloru białego o mocy łącznie 30000 lm. Wraz z samochodem dostarczony będzie sprzęt ratowniczo-gaśniczy, w tym: sprzęt łączności radiowej, system łączności wewnętrznej intercom, elektryczna pompa zanurzeniowa, przenośny akumulatorowy system oświetleniowy, zestawy narzędzi, agregat oddymiający, zestaw do uszczelniania wycieków, poduszki podnoszące z osprzętem, zestaw narzędzi hydraulicznych z napędem elektrycznym akumulatorowym, ciężkie ubrania żaroodporne, zestaw ratowniczy PSP-R2 z deską oraz defibrylator AED, a także detektor prądu przemiennego i 10 kompletów dwuczęściowych ubrań specjalnych NOMEX w kolorze piaskowym, i inny.

Masa operacyjna pojazdu, wraz z wyposażeniem, nie może przekroczyć 40 ton. Maksymalna prędkość jaką ma osiągać to co najmniej 120 km/h, zaś do osiemdziesiątki, ma rozpędzić się maksymalnie w 30 sekund. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu trzynastu miesięcy od dnia podpisania umowy. Termin na składanie ofert za pośrednictwem kanału elektronicznej komunikacji upływa 2 kwietnia br. Tego samego dnia nastąpić ma ich otwarcie.

Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury jest jednostką zaliczaną do 5 kategorii ochrony przeciwpożarowej dla lotnisk (ICAO), która może być podniesiona do kategorii 7 na żądanie. Obecnie posiada na wyposażeniu dwa lotniskowe samochody ratowniczo-gaśnicze GCBAPr 16/60/250 Rosenbauer Panther 6×6 i GCBAPr 11/60/135 Mercedes Benz Actros 3346AK 6×6.

Foto ilustracyjne: Port Lotniczy Olsztyn-Mazury

One Reply to “LSRG Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury będzie miała nowy wóz”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *