Wiadomo kto dostarczy samochody ze sprzętem do usuwania wiatrołomów i rozlewisk dla lubelskiej PSP
Dwie kieleckie firmy podzielą się zamówieniem na dostawę samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek PSP w województwie lubelskim. Samochody wyposażone w moduł sprzętu do usuwania wiatrołomów oraz skutków rozlewisk powodziowych powinny być gotowe jeszcze w tym roku.
W środę (9.10) Komenda Wojewódzka PSP w Lublinie rozstrzygnęła zamówienie na dostawę 15 ciężkich samochodów ratowniczo – gaśniczych oraz 1 średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego wyposażonych w moduł sprzętu do usuwania wiatrołomów oraz skutków rozlewisk powodziowych z podziałem na części. Przypomnijmy! Całość zamówienia podzielono na pięć części. Dla każdej z nich przygotowano odrębne opisy przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzegł sobie też możliwość skorzystania z prawa opcji, na dostawę dwóch samochodów GCBA. Szczegółowe charakterystyki poszczególnych części zamówienia opisaliśmy w poprzednim artykule.
Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 27 września br. Komenda Wojewódzka PSP w Lublinie poinformowała wówczas o kwotach jakie przeznacza na realizację poszczególnych części zamówienia. Jak się wówczas okazało realizacją wybranych części zamówienia zainteresowały się trzy firmy: Stolarczyk, Moto Truck i bocar. Ostatecznie jednak zamówieniem podzielą się dwie firmy z Kielc.
Przy ocenie ofert pod uwagę brano kryteria ceny całkowitej brutto i oferowanego okresu gwarancji (min. 24 miesiące, maksimum 48 miesięcy). Najkorzystniejszą ofertę w części 1. złożyła firma Stolarczyk (na kwotę 5 107 944 złotych i 48 miesięcy gwarancji), pokonując ofertę drugiej firmy z Kielc – Moto Truck. Lubelska PSP na tą część zamówienia przeznaczała 5 760 000 złotych. Podobnie rozstrzygnęła się druga część zamówienia. Tutaj oferta firmy Stolarczyk (3 830 958 złotych i 48 miesięcy gwarancji) wygrała z dwoma konkurentami: Moto Truck i bocar. Zamówienie z części trzeciej zrealizuje firma Moto Truck (6 888 000 złotych i 48 miesięcy gwarancji). Konkurencyjna oferta firmy Stolarczyk, była co prawda tańsza, jednak ta firma zaproponowała jedynie 24-miesięczny okres gwarancji. To kosztowało ją 40 punktów przy ocenie ofert. Na tą część zamówienia lubelscy strażacy zamierzali przeznaczyć 5 696 000 złotych. Również w czwartej części zamówienia najlepiej oceniona została oferta firmy Moto Truck (4 819 140 złotych i 48 miesięcy gwarancji), która wygrała ceną z propozycją od Stolarczyka. Zamawiający zaplanował na realizację tego zamówienia 3 417 516,93 zł. Na piątą część wpłynęła tylko jedna oferta, od firmy Stolarczyk (1 299 987 złotych, 24 miesiące gwarancji) i ta firma wykona samochód GBA dla janowskich strażaków. KW PSP Lublin przeznaczyła na niego 1 250 000 złotych.
Wszystkie podane kwoty dotyczą zamówień w wariancie podstawowym (bez opcji) co sugeruje, że zakup dwóch dodatkowych samochodów najprawdopodobniej trzeba będzie odłożyć na później. Z kolei w przypadku części, których budżety okazały się niedoszacowane konieczne będzie znalezienie dodatkowych pieniędzy.
Wszystkie samochody mają być dostarczone tuż przed końcem listopada bieżącego roku. Ich zakup realizowany jest w ramach dużego projektu Dostosowanie Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego na terenie województwa lubelskiego do zmian klimatycznych, zmian w środowisku naturalnym oraz zagrożeń cywilizacyjnych, który lubelska Komenda Wojewódzka PSP realizuje od zeszłego roku. Projekt jest dofinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021- 2027. Beneficjentami projektu są jednostki Państwowej Straży Pożarnej oraz liczne ochotnicze straże pożarne z całego województwa lubelskiego. Całkowita wartość projektu to 130 612 910 zł, w tym koszty kwalifikowalne 129 198 190 zł.
Fotografia nagłówkowa, ilustracyjna: PortalStrazaka.pl
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Napisz do autora