Specjalistyczne samochody dla jednostek PSP woj. lubelskiego. Kolejne podejście

Komenda Wojewódzka PSP w Lublinie powtórnie ogłosiła zamówienie na dostawę czterech samochodów kwatermistrzowskich, a także samochodów SCRt z hds i SCRChem. Pojazdy trafią do jednostek PSP z terenu województwa. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Dostosowanie KSRG”.

Pod koniec maja br. Komenda Wojewódzka PSP w Lublinie ogłosiła drugie zamówienie, którego przedmiotem jest dostawa samochodów kwatermistrzowskich, ciężkiego samochodu ratownictwa technicznego z hds oraz ciężkiego samochodu ratownictwa chemicznoekologicznego z podziałem na części. Pierwsze, jeszcze zeszłoroczne, postępowanie w tym przedmiocie unieważniono z przyczyn formalnych.

W ramach postępowania dostarczone mają być:

  1. dwa samochody kwatermistrzowskie z napędem 6×6, dla KM PSP Lublin oraz KP PSP Ryki,
  2. dwa samochody kwatermistrzowskie z napędem 4×4, dla KP PSP Tomaszów Lub. i KP PSP Biłgoraj,
  3. ciężki samochód ratownictwa technicznego z hds, dla KM PSP Lublin,
  4. ciężki samochód ratownictwa chemiczno-ekologicznego dla KM PSP Lublin.
Samochody kwatermistrzowskie

Mają być wykonane na podwoziach z kabiną dwumiejscową i dodatkową leżanką. Podwozia te powinny również posiadać ogumienia bliźniacze na tylnych osiach, a także automatyczne skrzynie biegów. Waga pojazdów wraz z ładunkiem i załogą nie może przekroczyć 16t. Na skrzyniach ładunkowych samochodów mają znaleźć się windy załadowcze oraz wózki paletowe. Na samochodach z napędem 4×4 wykonawca ma również zamontować urządzenia hds w przestrzeni między kabiną a skrzynią ładunkową. Samochody kwatermistrzowskie mają być dostarczone z pługami śnieżnymi, wraz z mocowaniem. Zamawiający wymaga, aby te pojazdy były dostarczone w terminie 90 dni od podpisania umowy na realizację tych części zadania.

Samochód ciężki ratownictwa technicznego

Zgodnie ze specyfikacją ma być wykonany na podwoziu wyprodukowanym nie później niż w 2023 roku. Samochód ten ma posiadać napęd 6×6, silnik o mocy maks. min. 440 KM oraz kabinę dla trzech członków załogi i bliźniacze ogumienie tylnych osi. W zabudowie mają być umieszczone co najmniej po trzy skrytki sprzętowe z lewej i prawej strony pojazdu. Z tyłu ma być natomiast zamontowany żuraw hds o udźwigu co najmniej 1500 kg przy maksymalnym wysuwie. Żuraw ma być wyposażony we wciągarkę o maksymalnej sile uciągu min. 12kN. Samochód ten ma być dostarczony wraz z bogatą gamą sprzętu ratowniczego. Będą to m.in. zestawy hydraulicznych narzędzi ratowniczych, sprzęt pneumatyczny, spalinowe przecinarki, elektronarzędzia, a także generator prądu, zestawy oświetleniowe i sprzęt ochronny oraz osprzęt do żurawia.

Samochód ciężki ratownictwa chemiczno-ekologicznego

Czytając specyfikację przetargową można przyjąć, że będzie to najciekawszy ze wszystkich samochodów zamawianych w tym postępowaniu. W oparciu o opis przedmiotu zamówienia można przyjąć, że samochód ten ma w założeniu łączyć w sobie funkcje kilku pojazdów będących na wyposażeniu grup chemiczno-ekologicznych.

Zgodnie ze wspomnianym dokumentem samochód ma powstać na trzyosiowym podwoziu z napędem 6×2 lub 6×4, posiadającym dwudrzwiową kabinę dla dwóch lub trzech osób, silnik wysokoprężny o mocy min. 480KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Jego zabudowa miałaby być podzielona na dwa przedziały – sztabowy i sprzętowy – połączone ze sobą ciągiem komunikacyjnym prowadzącym przez całą długość tej części pojazdu. Wejście do przedziału sztabowego mają zapewniać drzwi znajdujące się po prawej stronie zabudowy, zaś do przedziału sprzętowego drzwi zamontowano z tyłu zabudowy. Natomiast przejście między przedziałami miałoby odbywać się przez drzwi przesuwne. Z tyłu zamontowana ma być też winda załadowcza o maksymalnym udźwigu min. 1500 kg, chowana pod zabudową. W zabudowie znajdą się również skrytki na sprzęt, umieszczone po bokach pojazdu oraz na ścianie tylnej.

Samochód ma być wyposażony w standardowy dla tego typu pojazdów sprzęt ratowniczy. W części sztabowej znajdzie się m.in. rozbudowany system łączności i sprzęt biurowy, a także urządzenia do podgrzewania posiłków. Na samochodzie ma się znaleźć też sprzęt detekcyjny i pomiarowy, jak również umożliwiający przeprowadzenie dekontaminacji.

Zamawiający nie podaje informacji o kwotach, jakie chce przeznaczyć na realizację zamówienia. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Dostosowanie Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego na terenie województwa lubelskiego do zmian klimatycznych, zmian w środowisku naturalnym oraz zagrożeń cywilizacyjnych” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021- 2027. Dostawy pojazdów kwatermistrzowskich mają być zrealizowane w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Z kolei samochody SCRt i SCRChem-Eko w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Otwarcie ofert ma nastąpić 5 lipca br.


Napisz do autora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Translate »