Świadczenie ratownicze: Przyznano ponad 17 tys. dodatków
Komendanci powiatowi PSP przyjęli do wczoraj ponad 18 tys. wniosków o przyznanie świadczenia ratowniczego dla uprawnionych druhów ochotniczych straży pożarnych. Ponad 17 tys. rozpatrzono pozytywnie.
Mija 1,5 miesiąca odkąd uprawnieni druhowie OSP mogą wnioskować o przyznanie świadczenia ratowniczego. Świadczenie przyznawane jest jako dodatek do emerytury. Przysługuje strażakom OSP, którzy osiągnęli wiek emerytalny oraz mają potwierdzony niezbędny staż udziału w akcjach ratowniczych z ramienia OSP. W przypadku mężczyzn niezbędny staż to 25 lat, z kolei w przypadku kobiet 20 lat. Dla zaliczenia roku wystarczy udział w jednej akcji ratowniczej, w danym roku. Wnioski należy składać u właściwych miejscowo komendantów powiatowych/miejskich PSP. U nich też druhowie uzyskają niezbędną pomoc, a także informacje.
Zainteresowanie dodatkiem emerytalnym jest – zgodnie z przewidywaniami – duże. Do wczoraj w poszczególnych komendach PSP złożonych było 18058 wniosków o przyznanie świadczenia ratowniczego. Grubo ponad 17 tys. zostało rozpatrzonych pozytywnie.
Do obsługi spraw związanych z przyznawaniem świadczeń ratowniczych przygotowano specjalne oprogramowanie komputerowe pozwalające usprawnić pracę jak również obieg dokumentów między komendami PSP, a Zakładem Emerytalno-Rentowym MSWiA odpowiedzialnym z a wypłatę świadczeń. Obecnie wysokość świadczenia ratowniczego to 200 złotych. Kwota ta będzie jednak podlegała corocznej waloryzacji.